luni, 23 septembrie 2013

Turist prin București

Întotdeauna m-am întrebat "ce-i de făcut dacă ești turist în București?!" Nu m-am obosit niciodată să răspund, însă mă văd acum obligată să o fac...I have friends coming over, deci trebuie să le arăt un București optimist. Cum e toamnă sunt și o mulțime de târguri prin urbe, așa că iată ce-a ieșit: 

Începem dimineața, ca orice turist, cu o plimbare prin locurile emblematice ale Bucureștiului: de pe Kisellef spre Arcul de Triumf, trecem pe la Muzeul satului și Casa Presei, și ne întoarcem spre MȚR. Ne oprim la târg, căci nu se poate sa nu fie vreun târg la MȚR. 

Ne continuăm apoi plimbarea pe Calea Victoriei: palatul Cantacuzino, Muzeul național de artă, Ateneul și străzile micuțe din spate, biserica Kretulescu, Teatrul Odeon, Cercul militar și CEC-ul. Intrăm apoi în centrul vechi pentru prânz...deși pe mine nu mă convinge mâncarea de la Caru' cu bere, îmi place totuși clădirea și zic că sarmalele merită încercate aici. So let's have a traditional lunch!

După prânz trecem pe la Stavropoleos, BNR, biserica rusă, pasajul Vilacrosse, ne mai pierdem putin pe străzile înguste și ieșim apoi pe chei pentru a ajunge la The Ark, unde se întâmplă The ONE Scissors DayDacă tot am ajuns în zonă, bem o cafea la Origo și apoi mergem spre Cișmigiu. După o plimbare prin parc, coborâm pe Regina Elisabeta și admirăm priveliștea până la Teatrul National. Intrăm pe Batiștei și mergem spre parcul Gradina Icoanei pentru arhitectura din zonă (Școala centrală și casele de pe Dacia, biserica anglicană, Casa oamenilor de știință). Poposim la Cărturești și spre seară ne retragem la Shift pentru un pahar cu vin în gradina frumos luminată. Luăm cina și facem planuri pentru următoarea zi. 

Duminica dimineață mergem la V for Verde pentru tot ce înseamnă bio și tradițional. Cu ocazia asta vedem și Casa Universitarilor. Ne organizăm apoi pentru picnic la Mogoșoaia și luăm prânzul la iarbă verde. După amiaza o petrecem tot în plimbare: Cotroceni și Opera Națională, Casa poporului, dealul Mitropoliei, parcul Carol. Poposim la un ceai în centrul vechi și ne retragem spre seară la înălțime, adică 18 by Embassy, să vedem orașul de sus. 











   



Acum că am stat și am enumerat atât, îmi dau seama că doua zile nu sunt suficiente și că orașul ăsta are multe de arătat. 

Photos by București Optimist and self